مقاله اصول و مبانی مدل تعالی سرآمدی سازمانی EFQM


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی و آدرس 1doc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5335
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 118
:: باردید دیروز : 25
:: بازدید هفته : 173
:: بازدید ماه : 283
:: بازدید سال : 13340
:: بازدید کلی : 77183

RSS

Powered By
loxblog.Com

دانلود گزارشهای کارآموزی و پروژه دانشجویی

مقاله اصول و مبانی مدل تعالی سرآمدی سازمانی EFQM
دو شنبه 8 تير 1394 ساعت 12:17 | بازدید : 20 | نوشته ‌شده به دست مدیر | ( نظرات )

مقاله اصول و مبانی مدل تعالی سرآمدی سازمانی EFQM

فهرست مطالب
چکیده ۴
۱- مقدمه. ۶
۲- تعریف تعالی سازمانی. ۷
۳- اصول و مفاهیم اساسی و بنیادین. ۷
۴- مزایای مدل تعالی سازمانی. ۹
۵- تاریخچه مدلهای تعالی سازمانی. ۱۰
۶- معیارهای نه گانه مدل تعالی سازمانی. ۱۳
۶-۱- معیار یک : رهبری ( Leadership ) 14
6-1-1- رهبران ، ماموریت ، آرمان ، ارزشها و اخلاق سازمانی را ایجاد کرده و خود الگوی فرهنگ تعالی در سازمان هستند. ۱۴
۶-۱-۲- مشارکت برای اطمینان از ایجاد و استفاده از سیسستم های مدیریت و بهبود مستمر آنها، شخصا مشارکت میکنند. ۱۵
۶-۱-۳- رهبران با مشتریان ، شرکای تجاری و نمایندگان جامعه در تعامل هستند. ۱۵
۶-۱-۴- رهبران ، فرهنگ تعالی را بین کارکنان سازمان تقویت می کنند. ۱۶
۶-۱-۵- رهبران تحولات سازمانی را شناسایی و ازآن حمایت می کنند. ۱۶
۶-۲- معیار دو : خط مشی و استراتژی( Policy & Strategy ) 17
6-2-1- خط مشی و استراتژی مبتنی بر نیاز و انتظارات حال و آینده ذینفعان است. ۱۸
۶-۲-۲- خط مشی و استراتژی مبتنی بر اطلاعات حاصل از اندازه گیری عملکرد ، تحقیقات، یادگیری و فعالیتهای بیرونی مرتبط است. ۱۸
۵-۲-۳- خط مشی و استراتژی ، ایجاد ، بازنگری و به روز می شوند. ۱۹
۶-۲-۴- خط مشی و استراتژی تفهیم شده و از طریق چارچوب فرآیند های کلیدی جاری می شوند. ۲۰
۶-۳- معیار سه : کارکنان( People ) 20
6-3-1- منابع انسانی برنامه ریزی و مدیریت شده و بهبود می یابند. ۲۰
۶-۳-۲- دانش و شایستگی کارکنان شناسایی شده ، توسعه یافته و نگهداری می شود. ۲۲
۶-۳-۳- کارکنان مشارکت داده شده و توانمند می شوند. ۲۲
۶-۳-۴- کارکنان و سازمان گفتگو دارند ۲۳
۶-۳-۵- به کارکنان پاداش داده می شود، مورد تقدیر قرار می گیرند و به آنها توجه می شود. ۲۳
۶-۴- معیار چهار : شرکای تجاری و منافع  ( Partnership & Resources ) 24
6-4-1- شراکت های بیرونی ، مدریت می شود ۲۴
۶-۴-۲- منابع مالی ، مدیریت می شود. ۲۵
۶-۴-۳- ساختمانها، تجهیزات و مواد، مدیریت می شود ۲۶
۶-۴-۴- فناوری مدریت می شود: ۲۷
۶-۴-۵- اطلاعات و دانش ، مدیریت می شود ۲۸
۶-۵- معیار پنج : فرآیندها ( Processes ) 29
6-5-1- فرآیندها به طور نظام مند طراحی و مدیریت می شوند. ۲۹
۶-۵-۲- فرآیند ها در صورت نیاز با استفاده از نوآوری به منظور کسب رضایت کامل و ایجاد ارزش زاینده برای مشتریان و سایر ذینفعان بهبود می یابند. ۲۹
۶-۵-۳- محصولات و خدمات بر اساس نیازها و انتظارات مشتری طراحی و ایجاد می شوند. ۳۰
۶-۵-۴- محصولات و خدمات، تولیدی، تحویل و پشتیبانی می شوند. ۳۱
۶-۵-۵- ارتباط با مشتری مدیریت شده تقویت می شود. ۳۲
۶-۶- معیار شش : نتایج مشتریان ( Customer Results ) 33
6-6-1- مقیاسهای ادراکی. ۳۳
۶-۶-۲- شاخص های عملکردی.. ۳۵
۶-۷- معیار هفت : نتایج کارکنان ( People Results ) 36
6-7-1- مقیاس ادراکی. ۳۷
۶-۷-۲- شاخص های عملکردی.. ۳۸
۶-۸- معیار هشت : نتایج جامعه ( Society Results ) 40
6-8-1- مقیاس ادراکی. ۴۰
۶-۸-۲- شاخص های عملکرد یا این شاخص ها، شاخص هایی داخلی هستند که توسط سازمان به منظور پایش ، درک ، پیش بینی و بهبود عملکرد سازمان و پیش بینی ادراک جامعه به کار گرفته می شوند. ۴۲
۶-۹- معیار نه : نتایج کلیدی عملکرد ( Key Performance Results ) 42
6-9-1- دستاوردهای کلیدی عملکرد ۴۳
۶-۹-۲- شاخص های کلیدی عملکرد ۴۴
۷- نحوه امتیاز دهی در مدل تعالی. ۴۵
۸- خودارزیابی در مدل EFQM… ۴۵
۸-۱- فرآیند عمومی خودارزیابی. ۴۵
۸-۲- روشهای خودارزیابی. ۴۶
۸-۳- منطق رادار RADAR در چرخه خودارزیابی. ۴۷
۹- سطوح تعالی در کسب جایزه ۴۷
۱۰- مدل تعالی سازمانی در ایران. ۴۹

(( برای دانلود کلیک کنید ))





:: برچسب‌ها: مقاله اصول و مبانی مدل تعالی سرآمدی سازمانی EFQM ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: